اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۱

۴ اعدام در روزهاي ۲۷ و ۲۸ ارديبهشت، ۸ اعدام در يك هفته در سيستان و بلوچستان و محكوم كردن یک زندانی بلوچ به اعدام در ملأ عام

 

۴ اعدام در روزهاي ۲۷ و ۲۸ ارديبهشت، ۸ اعدام در يك هفته در سيستان و بلوچستان
و محكوم كردن یک زندانی بلوچ به اعدام در ملأ عام

دژخیمان قضاييه آخوندها روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت سه زندانی به‌نام های فرشاد نعمت زاده، مهدی شیرچیان و اسحاقی را در زندان مرکزی آمل و روز قبل از آن یک زندانی به‌ نام خلیل رضایی‌پور را در زندان مرکزی قم حلق آویز کردند. روز شنبه ۲۴ اردیبهشت نیز یک زندانی بلوچ بنام محمد بامری را در زندان ایرانشهر به دار آویختند. با اعدام این زندانی بلوچ، طي يك هفته (۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت) ۸ زندانی در استان سیستان و بلوچستان اعدام شدند.

روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت بيدادگاههاي رژيم در خراسان رضوی داریوش رحیمی ۳۲ ساله را به اتهام قتل یک مزدور نیروی انتظامی به اعدام در ملأ عام محکوم کرد. این چهارمین حکم اعدام در ملأ عام از ابتدای سال جاری می باشد.

هفته گذشته کمیسیون امنیت و ضد تروريسم شورای ملی مقاومت ایران در کارزار بزرگ افشای اطلاعات قضائیه جلادان از جمله لیست شوکه کننده ۵۳۷۰ زنداني محكوم به اعدام در زندان‌هاي ولايت ‌فقيه را افشا کرد.

مقاومت ایران ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و همچنين اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به محكوم كردن اعدامهاي جنايتكارانه در ايران و به اقدام فوري براي نجات جان هزاران زندانی محکوم به اعدام فرا ميخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۹ می ۲۰۲۲)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا