اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

كابينه پزشكيان تركيب باندهاي جنايت و غارت در دولتهاي رئيسي و روحاني است

جنگ و جدال باندهاي متخاصم درون رژيم بيشتر و بيشتر ميشود

كابينه پزشكيان تركيب باندهاي جنايت و غارت در دولتهاي رئيسي و روحاني است
جنگ و جدال باندهاي متخاصم درون رژيم بيشتر و بيشتر ميشود

خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران گفت: پزشكيان بين روحاني و رئيسي توقف كرد. كابينه او تركيبي از باندهاي جنايت و غارت در دولت‌هاي رئيسي و روحاني است. او از ابتدا گفته بود آمدنش به اين جهت بود كه نظام را در خطر مي‌ديد. حالا اين خطر با جنگ و جدال باندهاي متخاصم در درون رژيم بيشتر و بيشتر مي‌شود.
خانم رجوي افزود: پزشكيان به گفته خودش برنامه اي جز اجراي سياست هاي خامنه اي ندارد. اما رودر روي ديكتاتوري ديني، برنامه و خط مشي مردم ايران جمع كردن بساط خامنه اي و تماميت رژيم ولايت فقيه و استقرار جمهوري دموكراتيك است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت يادآوري مي‌كند كه شماري از وزيران معرفي‌شده توسط پزشكيان، وزرا يا مقامهاي ارشد دولت رئيسي هستند از جمله:
-سردژخيم اسماعيل خطيب وزير اطلاعات كه در دولت رئيسي همين پست را داشته است.
-عباس علي آبادي وزير نيرو كه در دولت رئيسي همين پست را داشته است.
-عليرضا كاظمي وزير آموزش و پرورش كه در دولت رئيسي سرپرست همين وزارتخانه بوده است.
-امين‌حسين رحيمي وزير دادگستري كه در دولت رئيسي، رئيس كل ديوان محاسبات بوده است.
-فرزانه صادق وزير راه و شهرسازي كه در دولت رئيسي معاون همين وزارتخانه بوده است.
تعدادي از وزيران معرفي شده توسط پزشكيان معاونان وزراي روحاني يا مقام‌هاي بالايي دولت او بودند از جمله :
-عبدالناصر همتي وزير اقتصاد كه از سال ۱۳۹۷ در دولت روحاني رئيس بانك مركزي بوده است.
-عباس عراقچي وزيرخارجه كه در دوره اول روحاني معاون حقوقي و امور بين الملل و در دوره دوم روحاني معاون سياسي وزير خارجه و هميشه از سينه‌چاكان خامنه اي بوده است.
-محسن پاك نژاد وزير نفت كه از سال ۱۳۹۷ در دولت روحاني معاون وزير نفت بوده است.
-احمد ميدري وزير كار كه از سال ۱۳۹۲ معاون وزارت كار و رفاه اجتماعي روحاني بوده است.
-محمدرضا صالحي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كه در سالهاي ۹۵ و ۹۶ وزير فرهنگ و ارشاد روحاني بوده است.
-عباس صالحي وزير ارشاد كه در دولت اول روحاني معاون وزير ارشاد و در دوره دوم روحاني وزير ارشاد بوده است.
– حسين سيمايي صراف وزير علوم كه از سال ۱۳۹۸ دبير هيأت دولت روحاني بوده است.
وزراي كشور و دفاع و رئيس سازمان انرژي اتمي نيز مثل هميشه تحت امر خامنه اي هستند.
– اسكندر مؤمني وزير كشور پاسدار سرتيپي است كه از سركردگان نيروي سركوبگر انتظامي بوده و هم در دوره روحاني و هم رئيسي مشاور رئيس جمهور بوده است.
-عزيز نصيرزاده وزيردفاع يك سرتيپ بسيجي است كه در زمان رئيسي جانشين ستاد نيروهاي مسلح رژيم و در زمان روحاني فرمانده نيروي هوايي ارتش تحت امر خامنه اي بوده است
-پاسدار سرتيپ محمد اسلامي كه روز گذشته توسط پزشكيان به عنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي معرفي شد در دوران رئيسي هم رياست سازمان انرژي اتمي رژيم را به عهده داشت. او در سال ۱۳۶۶ اولين رئيس مركز تحقيقات سپاه بود كه پروژه موشكي و اتمي رژيم را شروع كرد و با عبدالقادر خان پدر بمب هسته اي پاكستان ملاقات نمود.
پزشكيان روز ۲۹ تير اعلام كرد: «آمدنم به اين جهت بود كه نظام را در خطر مي‌ديدم… متأسفانه اين دوره تحريم‌هاي وسيعي در جهت عدم حضور مردم پاي صندوق رأي وجود داشت. در دور دوم انتخابات مجلس تنها ۸ درصد حضور پيدا كردند و اين مقدار مشاركت خيلي خطرناك بود و در صورتي كه حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري هم اينگونه پيش مي‌رفت، شرايط نامطلوبي حاكم و كل نظام زير سؤال مي‌رفت» (سايت جماران).
رئيس‌جمهور جديد خامنه اي در ۲ مردادخاطرنشان كرد: «بايد بتوانيم يك كابينه‌يي را شكل بدهيم …كه با هم به طرف آن سياست‌هايي كه مقام معظم رهبري تعريف كرده حركت كنيم» (تلويزيون رژيم).
پزشكيان در مراسم منصوب شدن توسط خامنه‌اي گفت: «من و دولت آينده رسالت و مسئوليت‌مان تعهد به آن چشم‌اندازي است كه مقام معظم رهبري تعريف فرمودند و سياست‌هاي كلي است كه ابلاغ نمودند» (تلويزيون رژيم ۷ مرداد ۱۴۰۳).
او در مورد انتخاب اعضاي كابينه‌اش تصريح كرد كه در آخر نزد خامنه اي مي‌رود و «با هماهنگي و مشورت با ايشان به يك جمع‌بندي نهايي خواهيم رسيد كه اين‌ها را بتوانيم معرفي كنيم… ما سياست‌هاي كلّي مقام معظّم رهبري را داريم، حتّي در اين مناظرات و انتخابات هم مي‌گفتم اين سياست‌ها چراغ راهنماي مسير است و هدف ما را مشخّص مي‌كند» (سايت خامنه‌اي ۵ مرداد ۱۴۰۳).

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ (۱۱ اوت ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا