اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

حکم اعدام دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان سیاسی زیر اعدام

حکم اعدام دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان سیاسی زیر اعدام

قضائیه جلادان دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین بهروز احسانی و مهدی حسنی را محکوم به اعدام کرد. این حکم که به وکیل این زندانیان ابلاغ شده توسط قاضی جنایتکار «ایمان افشاری» رئیس شعبه ۲۶ بیدادگاه ضدانقلاب تهران صادر شده است. این دو زندانی سیاسی به اتهام «بغی، محاربه و افساد فی الارض، عضویت در مجاهدین، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و اجتماع و تباتی علیه امنیت ملی» محکوم به اعدام شده اند.
زندانی سیاسی بهروز احسانی ۶۹ ساله، روز ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در تهران دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات ( بند ۲۰۹ اوین) منتقل شد و زیر شکنجه قرار گرفت. وی در حال حاضر در بند۴ زندان اوین بسر می برد.
مهدی حسنی ۴۸ ساله ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در زنجان دستگیر و به بند ۲۰۹ اوین منتقل و زیر شکنجه های فیزیکی و روانی قرار گرفت. او هم اکنون در بند ۸ زندان اوین محبوس است.
مقاومت ایران در اطلاعیه‌ خود در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ خبر دستگیری بهروز احسانی و مهدی حسنی را اعلام کرد و گفت دادستان رژیم آخوندها برای شماری از زندانیان سیاسی، از جمله مهدی حسنی و بهروز احسانی تقاضای حکم اعدام کرده است.
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت پیش از این اعلام کرد رژیم آخوندها با اعدام و کشتار آنهم در سالگرد قیام 1401میخواهد از انفجار خشم مردمی که خواهان سرنگونی آخوندها هستند جلوگیری کند و افزود رژیم بی عملی جامعه جهانی در برابر موج اعدامها را چراغ سبزی برای ادامه جنایت و قانون شکنی بین المللی تلقی میکند.
مقاومت ايران بار دیگر ملل متحد و عموم مدافعان حقوق بشر و همچنین اتحادیه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري براي آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی و دیگر زندانیان در معرض اعدام فرا میخواند و بار دیگر بر ضرورت بازديد هيأت حقيقت ياب بين المللي از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان بویژه زندانیان سیاسی تأكيد مي كند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا