اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

۵ اعدام در شنبه و یکشنبه همزمان با معرفی کابینه پزشکیان و ۸۲ اعدام در سه هفته اول مرداد

 

۵ اعدام در شنبه و یکشنبه همزمان با معرفی کابینه پزشکیان و ۸۲ اعدام در سه هفته اول مرداد

دژخیمان خامنه‌ای یکشنبه ۲۱ مرداد همزمان با معرفی کابینه پزشکیان یک زندانی به‌نام مهدی دهداری را در زندان عادل‌آباد شیراز و زندانی دیگری به‌نام داوود ظهرابی را در زندان اصفهان به دار آویختند. روز قبل از آن شنبه ۲۰ مرداد ۳ زندانی شامل محمد انصاری در تبریز و ناصرگراوند و یک زندانی دیگر در زندان خرم آباد اعدام شدند. پنجشنبه ۱۸ مرداد نیز رحمان سرخوش در زندان نقده به‌دست جلادان حلق آویز شد.
به این ترتیب از اول تا ۲۱ مرداد تنها طی سه هفته ۸۲ نفر از جمله ۶ زن روانه چوبه‌های دار شدند. انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم جنایتکارانه اعدام ادامه دارد. امروز دوشنبه ۲۲ مرداد سه زندانی در زندان در قزلحصار برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
به موازات اعدام زندانیان، روز یکشنبه ۲۱ مرداد علی رسولی ۳۳ ساله اهل روستای کوران از توابع مهاباد براثر تیراندازی نیروهای مرزی رژیم در مرز دوپلوره سردشت جان خود را از دست داد.
مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعيت حقوق بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرا میخواند و از کمیته حقیقت یاب بین المللی میخواهد، از زندانهای ایران بازدید و با زندانیان بویژه محکومان به اعدام دیدار کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ (۱۲ اوت ۲۰۲۴)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا