اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

اعدام ۲۰زندانی در ۹روز و انتقال ۱۶ زنداني به انفرادي در قزلحصار براي اجرای حکم اعدام فراخوان بين المللي به اقدام فوری برای نجات جان زندانيان زير اعدام

 

اعدام ۲۰زندانی در ۹روز و انتقال ۱۶ زنداني به انفرادي در قزلحصار براي اجرای حکم اعدام
فراخوان بين المللي به اقدام فوری برای نجات جان زندانيان زير اعدام

دژخیمان خامنه ای روز یکشنبه ۱۴ مرداد دو زندانی به نام‌های عارف و مسعود را در تهران و بوشهر و ۱۳ مرداد ۴ زندانی شامل حسین صالحی و مرتضی سیف زاده در تبریز و مالک اشتر و احمد رضا تونی را در خرم آباد حلق آویز کردند.
پنجشنبه ۱۱ مرداد حامد پارسه و ذبیح ساعدی در خرم آباد و چهارشنبه ۱۰ مرداد ۵ زندانی شامل کاظم فاتحی در اصفهان، فضل احمد فاتح نیا در زاهدان، رمضان غلامیان و موسی نجار در مشهد و حشمت مرادیان در یاسوج بدست دژخیمان اعدام شدند.
روزهای هشتم و نهم مرداد دو هموطن بلوچ به‌نام‌های نبی بخش ملازهی و مهیم جنگی‌زهی در میناب به دار آویخته شدند. ۷ مرداد محمد جواد تکلو در بافت و روز ۶ مرداد ۴ زندانی از جمله یک زن در زندان مرکزی خرم آباد روانه چوبه‌های دار شدند. به این ترتیب طی سه روز (۶، ۱۱و ۱۳ مرداد) ۸ نفر در زندان مرکزی خرم آباد و طی ۹ روز از ۶ تا ۱۴ مرداد ۲۰ زندانی توسط دژخیمان خامنه‌ای به دار آویخته شدند
دریک اقدام جنایتکارانه دیگر، یکشنبه ۱۴مرداد ۱۶ زندانی محکوم به اعدام در زندان قزل حصار کرج برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
این درجه از شقاوت و بی رحمی در شروع رياست جمهوري پزشکیان قبل ازهر چیز نشان میدهد که چه با روحانی و رئیسی و چه با پزشکیان، این رژیم بدون کشتار و اعدام قادر به ادامه حیات خود نیست و ماشین ترور و سرکوب خامنه ای در وحست از قیام توقف پذیر نیست.
مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعيت حقوق بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرا میخواند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد مي باشد. خامنه‌اي و ديگر سردمداران اين رژيم به خاطر ۴ دهه جنايت عليه بشريت و نسل كشي بايد در برابر عدالت قرار گيرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ (۵ اوت ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا