اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

اعدام کامران شیخه زندانی سیاسی اهل سنت پس از ۱۵ سال حبس، قبلا ۶ هم پرونده او اعدام شده بودند ۲۳ اعدام در یک هفته، فراخوان بین المللی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

 

ماشین اعدام و کشتار خامنه ای، بعد از نمایش انتخابات ریاست جمهوری باردیگر شتاب گرفته است. صبح امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳، دژخیمان کامران شیخه 40 ساله زنداني سیاسی اهل تسنن را بعد از تحمل ۱۵ سال حبس، در زندان ارومیه به دارآویختند. او روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ از زندان قزلحصار به زندان مهاباد و از حدود ۱۵ روز پیش به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.
کامران به همراه ۶ هموطن دیگر اهل سنت در جریان قیام در آذر ۱۳۸۸ به خاطر هلاکت امام جماعت خامنه‌اي در مسجد خلفاي راشدين مهاباد دستگير و در اطلاعات ارومیه به شدت شکنجه شدند. آنها در اسفند ۱۳۹۴ توسط آخوند جنایتکار محمد مقیسه (ناصریان) و در خرداد ۱۳۹۷ توسط سردژخیم صلواتی به اعدام محکوم شدند و سال ۱۳۹۸ دیوان عالی آخوندها این احکام را تأیید کرد. پیش از این خسرو بشارت و انورخضری در ۲۶ و۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳و فرهاد سلیمی، داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته در ۳ بهمن، ۱۲ دی، ۸ آذر و ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در قزلحصار اعدام شدند.
دژخیمان در یک هفته گذشته ۲۳ زندانی شامل ۴ زن را در زندانهای زاهدان، عادل آباد شیراز، پارسیلون خرم آباد، قزلحصار، دیزل آباد کرمانشاه، قم، بیرجند، بندرعباس و ارومیه اعدام کردند.
مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و کشورهای عضو و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام، بویژه زندانیان سیاسی فرا میخواند. سکوت و بی عملی در برابر پدرخوانده ترور و اعدام پایمال کردن آشکار ارزشهای حقوق بشری است. این رژیم باید از جامعه بین المللی طرد و پرونده جنایات آن به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ مرداد ۱۴۰۳ (۲۵ ژولای ۲۰۲۴)


کامران شیخه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا