Uncategorizedاطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۳

۱۸ اعدام در چهار روز، اعدام ۷ زندانی شامل ۳ زن در سه شنبه و انتقال۱۰ زنداني به انفرادي براي اعدام

۲۶امين هفته کارزار سه شنبه‌های نه به اعدام توسط زندانیان سیاسی در۱۶ زندان، محكوميت يك زنداني سياسي زن به اعدام فراخوان بين المللي به اقدام فوري براي آزادي زندانيان سياسي و نجات جان زندانيان زير اعدام

۱۸ اعدام در چهار روز، اعدام ۷ زندانی شامل ۳ زن در سه شنبه و انتقال۱۰ زنداني به انفرادي براي اعدام

۲۶امين هفته کارزار سه شنبه‌های نه به اعدام توسط زندانیان سیاسی در۱۶ زندان، محكوميت يك زنداني سياسي زن به اعدام

فراخوان بين المللي به اقدام فوري براي آزادي زندانيان سياسي و نجات جان زندانيان زير اعدام

دژخیمان خامنه ای صبح روز سه شنبه دوم مرداد، ۷ زندانی از جمله ۳ زن را در زندان بیرجند به دار آویختند. روز قبل از آن نيز یک زندانی به نام حسن فلاحی را در زندان مرکزی  قم حلق‌آویز کردند. شش زنداني در روز يكشنبه ۳۱ تير در زندانهاي قزلحصار و ديزل آباد كرمانشاه و روز شنبه ۳۰ تير چهار زنداني در زندان عادل آباد شيراز اعدام شدند. به اين ترتيب در چهار روز (شنبه ۳۰ تير تا سه شنبه ۲مرداد) ۱۸زنداني در ايران اعدام شدند كه ۴ زنداني زن در ميان آنها به چشم ميخورد.

روز یکشنبه ۳۱ تیر يك زنداني به نام دانیال کاظمی نژاد به انتقام هلاکت یک پاسدار جنایتکار به نام سجاد امیری، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه حلق‌آویز شد. سجاد امیری مدتی در عراق و سوریه به کشتار مردم اين كشور مشغول بود.

در يك اقدام جنايتكارانه ديگر پخشان عزیزی يك زنداني سياسي زن از هموطنان کرد، در شعبه ۲۶ بیدادگاه ضد انقلاب تهران به ریاست دژخيم ایمان افشاری به اتهام آخوند ساخته «بغی» به اعدام محکوم شد. پس از اعلام این خبر زندانیان سیاسی زن در بند زنان اوین دست به اعتراض زدند.

در يك تحول ديگر سه‌شنبه ۲مرداد دست‌کم۱۰ زندانی در بیرجند، سنندج و ارومیه برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شدند.

سه‌شنبه ۲مرداد ۱۴۰۳ زندانیان‌ برای بیست و ششمین هفته در “کارزار ”سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام” در ۱۶ زندان از جمله زندان اوین (بندزنان ، بند ۴، بند۶ و بند۸)،زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان تبریز (بند زنان)، زندان اردبیل، زندان قائم شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان مشهد، زندان ارومیه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان بانه و زندان سلماس دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان اعتصابی در بیانیه خود گفتند: «حکومت در حالیکه توانایی پاسخگویی به خواسته های بحق مردم را ندارد، با کشتار و اعدام زندانیان با اتهام های مختلف قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دارد تا راهبندی در برابر اعتراضات و قیام آتی مردم تحت ستم ایجاد نماید.».

شتاب گرفتن اعدام های جنایتکارانه آخوندها پس از نمايش انتخابات رياست جمهوري، بیش از هر چیز نشان‌ دهنده وحشت خامنه‌ای از قیام مردم است. این رژیم بدون سرکوب و اعدام يك روز نمی تواند به حیات ننگین خود ادامه دهد.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعيت حقوق بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای آزادي زندانيان سياسي و نجات جان زندانیان زیر اعدام فرا میخواند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل متحد مي باشد. خامنه اي و ديگر سردمداران اين رژيم به خاطر ۴ دهه جنايت عليه بشريت و نسل كشي بايد در برابر عدالت قرار گيرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳  مرداد ۱۴۰۳ (۲۴ ژولای ۲۰۲۴)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا