اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۰

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۴۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر بيشتر است

 

آمار قربانيان كرونا در سراسر كشور از ۴۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر بيشتر است

• رییسی: هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. پیش بینی‌ ما از پیک بعدی بیماری، در آبان ماه است.
• عضوکمیسیون بهداشت مجلس رژيم: علت فوت مبتلايان قارچ سیاه ذکر نمیشود تا برای پزشک وبیمارستان مشکلی پیش نیاید
• دانشگاه پزشکی لرستان: در روزهای اخیر۵ مبتلا به قارچ سیاه مشاهده شده که هر ۵ نفر فوت كرده اند
• دراردبیل، وضعیت کرونا شکننده است. بیمارستانها در آماده باش شبانه روزی هستند و ۵۱ بیمار در یک قدمی مرگ قرار دارند
• روزنامه حکومتی آرمان: وزیر بهداشت می‌گوید فایزر مختص افراد عادی نیست. افراد عادی از سینوفارم و برکت استفاده کنند
• وزیر بهداشت گفت تا ۲ هفته آینده ۷۰ درصد جمعیت واكسينه ميشوند اما بنا بر آمار وزارت بهداشت تاکنون فقط ۱۸درصد دودوز واکسن را دريافت كرده اند

سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ اعلام كرد. آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۵۴۷ شهر از ۴۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر بيشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۵۸۶۸ نفر، در اردبیل به ۵۵۷۵ نفر، در البرز به ۱۲۹۶۸ نفر، در اصفهان به ۲۹۵۸۰ نفر، در بوشهر به ۵۰۱۹ نفر، در تهران به ۱۰۳۹۰۶ نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۳۴۵ نفر، در خوزستان به ۲۷۱۶۵ نفر، در زنجان به ۴۲۹۰ نفر، در فارس به ۱۵۸۹۹ نفر، در قزوین به ۴۹۱۴ نفر، در کردستان به ۶۹۹۲ نفر، در کرمانشاه به ۷۹۳۴ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۰۴ نفر، در گیلان به ۱۵۵۱۵ نفر، در لرستان به ۱۴۸۶۵ نفر، در مرکزی به ۸۱۰۸ نفر، در هرمزگان به ۷۵۴۰ نفر و در همدان به ۸۳۳۳ نفر رسیده است.

رییسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. پیش بینی‌ ما از پیک بعدی بیماری، در آبان ماه است. » (خبرگزاری نیروی قدس ۷ مهر۱۴۰۰).
نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد علت عدم ذکر فوت بیماران قارچ سیاه در گواهی فوت شدگان گفت: « برای این ذکر نمی‌کنند که برای پزشک و بیمارستان مشکلی پیش نیاید. در بحران شدید کرونا تعداد بیماران زیاد، هرج و مرج شدید و مشکلات و درگیری‌ها زیاد بود و به تبع آن نظارت کاهش پیدا کرده بود» (ایلنا ۷ مهر۱۴۰۰).
روزنامه حكومتي جمهوري اسلامي امروز نوشت: عین اللهی وزیر بهداشت مدعی شد تا ۲ هفته آینده ۶۰ میلیون نفر یعنی ۷۰ درصد جمعیت واكسينه خواهند شد، در حاليكه بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند»
روزنامه حکومتی آرمان امروز نوشت: «خیلی عجیب است که تنها واکسن مورد تایید کودکان و نوجوانان فایزر و مدرناست و در حال حاضر حتی در فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و دیگر کشورها مصرف می‌شود، اما وزیر بهداشت و درمان می‌گوید: واکسن‌های فایزر وارداتی مختص افراد عادی نیست و افراد عادی جامعه از سینوفارم و برکت استفاده کنند»
در آذربایجان غربی، ستاد کرونا اعلام کرد: «۳۰۷ بيمار كرونايي در ICU هستند که نشان دهنده تداوم وضعیت نامناسب كرونا در استان است. در حال حاضر ۱۹۳۱ نفر نیز بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر فوت کردند» (ایرنا ۷ مهر ۱۴۰۰).

در لرستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: « طی روزهای اخیر ۵ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان مشاهده شده که متاسفانه هر ۵ مورد منجر به فوت بیمار شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۷ مهر۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران کرونا در استان گفت: « آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان قزوین نسبت به روز گذشته ۱۷ درصد و موارد بستری روزانه ۹ درصد افزایش یافته است. همچنین در حال حاضر ۴۰ بیمار بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش ICU بیمارستان‌های ما بستری هستند.» (خبرگزاری نیروی قدس ۷ مهر۱۴۰۰).
دراردبیل، وضعیت کرونا شکننده است. امکانات و تخت‌های بیمارستانی در حالت آماده باش شبانه روزی قرار دارد و ۵۱ بیمار بد حال کرونایی در یک قدمی مرگ قرار دارند. (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ مهر۱۴۰۰).
در کرمانشاه، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «درشبانه روز گذشته ۵۳۲ نفر برای تزریق رمدسیویر، بستری موقت و ۲۰۲ نفر بستری شدند. ۱۱۴۰ بيمار کرونایی بستری هستند و ۲۱۵ نفر آنها در ICU می‌باشند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۷ مهر۱۴۰۰).
در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته بیش از ۹۰ بیمار کرونايي پذیرش شده‌اند. در حال حاضر ۳۸۹ بیمار بستری هستند که ۸۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در ICU هستند» (ایسنا ۷ مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۷ بیمار در استان بجز کاشان و آران وبیدگل بستری شدند. ۲۰۲۷ بیمار بستری هستند که ۳۳۳ نفر از آنها در بخش ICU نگهداری میشوند.طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۳ نفر براثر بیماری کرونا جان باختند» (ایمنا ۷مهر۱۴۰۰).

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۷ مهر ۱۴۰۰ (۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا